2. »
  3. جراحی زیبایی
  4. »
  5. لابیاپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

لابیاپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

اغلب خانم‌ها بر این تصور هستند که واژن آن‌ها ظاهر زیبایی ندارد. از این رو دچار کاهش اعتماد به نفس شده و خجالت می‌کشند. امروزه با پیشرفت علم، عمل‌های زیبایی متنوعی برای زیباسازی این افراد وجود دارد که بنا بر نیاز خود می‌توانند از آن استفاده کنند و جراحی لابیاپلاستی یکی از انواع عمل‌های زیبایی است که به اصلاح فرم و زیبایی واژن خانم‌ها می‌پردازد.

جراحی لابیاپلاستی چیست؟

این جراحی نوعی عمل زیبایی است که طی آن لبه‌های داخلی (لابیا مینور) و لبه‌های خارجی (لابیا ماژور) اصلاح می‌شوند. این عمل در اصل به منظور کوچک سازی لابیا مینور شناخته می‌شود. در این جراحی زیبایی، پزشک متخصص با بررسی ناحیه مورد نظر تشخیص می‌دهد که چه نوع تغییر و اصلاح شکلی برای واژن شما مناسب است.

به صورت کلی این کار نوعی جراحی پلاستیک متداول و رایج است که اغلب خانم‌ها طرفدار آن بوده و می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس در آن‌ها شود.

لابیاپلاستی

لابیاپلاستی مناسب چه افرادی است؟

این جراحی مناسب خانم‌های است که دارای سن بالای 18 سال و کمتر از 55 سال باشند. در سنین بالا زخم‌ها به مدت زمان زیادی برای جوش خوردن نیاز دارند که همین امر می‌تواند باعث ایجاد عفونت شود. قبل از انجام این عمل توسط پزشک مورد بررسی قرار می‌گیرید. در صورتی که دارای زگیل تناسلی و عفونت واژینال نباشید جراحی شما انجام خواهد شد. در صورت دارا بودن این بیماری‌ها، نتیجه جراحی با درد، التهاب و عفونت شدیدی همراه خواهد شد.

مراقبت‌های بعد از جراحی لابیاپلاستی

مراقبت‌های بعد از این جراحی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین منظور به نکات زیر دقت کنید تا بعد از این اقدام زیبایی مشکلی برای شما ایجاد نشود.

• دستورات پزشک متخصص را به طور کامل رعایت کنید؛
  • دستورات دارویی خود را رعایت کرده و در زمان معین آن‌ها را مصرف کنید؛
  • تا چند روز بعد از عمل لابیاپلاستی فعالیت کاری زیادی نداشته باشید تا دچار مشکل نشوید؛
  • در دمای بالاتر از 38 درجه سانتی‌گرا و سرمای بیش از حد قرار نگیرید؛
  • از دوش گرفتن طولانی مدت به جد خودداری کنید؛
  • هنگامی که محل زخم خیس می‌شود، باید حتما آن را به طور کامل خشک کنید؛
  • آنتی‌بیوتیک و مسکن‌های تجویزی پزشک را حتما مصرف کنید تا التهاب محل مورد نظر کاهش و درد نیز تسکین یابد؛
  • از پوشیدن لباس تنگ به شدت خودداری کنید زیرا به محل زخم فشار وارد می‌کند؛
  • از برقراری ارتباط جنسی به مدت 4 هفته خودداری کنید.

مزایا و معایب جراحی لابیاپلاستی

این جراحی مزایای شگفت‌انگیزی دارد که در زیر به آن‌ها اشاره شده است.

• باعث افزایش رضایت جنسی می‌شود؛
  • با بهبود ظاهر واژن متقابلا اعتماد به نفس نیز افزایش پیدا می‌کند؛
  • ایجاد تقارن و تعادل بین لابیاها.

این جراحی در کنار مزایای که دارد از یکسری معایب نیز برخوردار است. دانشتن آن‌ها کمک می‌کند تا در تصمیم‌گیری دقت لازم را داشته باشید. به موارد زیر دقت کنید.

• احتمال طولانی شدن زمان بهبود زخم؛
  • احتمال عفونت در واژن؛
  • ممکن است نتیجه نهایی منجر به عدم تقارن لابیاها شود؛
  • احتمال کوچک شدن بیش از حد لابیاها؛
  • در برخی موارد احتمال خونریزی بیش از حد وجود دارد؛
  • درد، خارش و التهاب زیاد در ناحیه زخم؛
  • احتمال ایجاد گوشت اضافه بعد از جراحی لابیاپلاستی؛
  • کبودی واژن بعد از انجام جراحی.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لابیاپلاستی به چند روش انجام می‌شود؟

اغلب مواقع جراحان پلاستیک، عمل لابیاپلاستی را با برش خطی انجام می‌دهند که برشی ساده است. در این روش، پزشک در طول لابیاها خزی ایجاد کرده و آن‌ها را شکل دلخواه فرد تغییر می‌دهد. روش‌های دیگری نیز برای جراحی لابیاپلاستی وجود دارد که به شرح زیر هستند.

1. جراحی لابیاپلاستی به روش لیزر

در این روش برش خطی کمتر و بالطبه خونریزی کمی وجود دارد. نوعی عمل غیر تهاجمی است که در دسته روش‌های سنتی قرار می‌گیرد.

1. جراحی لابیاپلاستی به روش Trim

روش Trim، نوعی متداول از لابیاپلاستی است که رواج زیادی در بین جراحان دارد. در این روش قسمت‌های اضافی لابیاها را با برش خطی که در قسمت بیرونی یا اطراف لابیا می‌زنند جدا کرده و در نهایت بخیه می‌زنند.

1. جراحی لابیاپلاستی به روش Deepithelialization

در این روش جراحان پلاستیک، لایه بیرونی پوست لابیاها را جدا می‌کنند و در ادامه فرایند تنظیم و اصلاح لابیاها صورت می‌گیرد.

1. جراحی لابیاپلاستی به روش Wedge

در روش Wedge، در قسمت مرکزی یا بالایی واژن برش داده می‌شود در نتیجه لبه‌های لابیا را متقارن و تنظیم کرده و بخیه می‌زنند.

لابیاپلاستی

ماندگاری لابیاپلاستی چقدر است؟

اغلب مواقع لابیاپلاستی نتیجه‌ای دائمی و ماندگار دارد. اگر می‌خواهید نتیجه مطلوبی از این جراحی زیبایی بدست آورید لازم است تا تمامی دستورات مراقبتی و دارویی پزشک مورد نظر خود را رعایت کنید. در غیر این صورت ماندگاری و نتیجه جراحی برای شما قابل قبول نخواهد بود.

نحوه خوابیدن بعد از جراحی لابیاپلاستی چگونه است؟

عمل لابیاپلاستی به گونه‌ای است که بعد از اتمام آن، نوع خوابیدن فرد از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید با پوزیشن مناسبی که به محل زخم فشاری وارد نشود، دراز بکشید. معمولا توصیه پزشکان به این صورت است که به پهلو راست یا چپ بخوابید تا ناحیه تناسلی کمترین فشار را احساس کند. اغلب نیز به تجویز پزشک باید بالشتک‌هایی را خریداری کنید تا مانع حرکت شما در خواب شود. به طور کلی بهتر است به توصیه پزشک خود در این رابطه دقت کنید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

کدام کلینیک برای انجام لابیاپلاستی مناسب است؟

به منظور جراحی لابیاپلاستی کلینیکی را انتخاب کنید که دارای مجرب ترین کادر پزشکی و همراه باشد. همچنین، از به روزترین دستگاه و تجهیزات روز دنیا برای انجام این جراحی زیبایی استفاده کند. برای انجام عمل لابیاپلاستی می‌توانید به کلینیک دکتر علا مراجعه کنید و قبل از هرگونه اقدام از مشاوره تخصصی این مجموعه بهره‌مند شوید.

برای انجام هرگونه جراحی زیبایی زنان می توانید با ما در کلینیک زیبایی پرنیان نو دکتر شهلا علا تماس بگیرید.