ریزش مو بعد از کاشت

چگونه از ریزش مو بعد از کاشت جلوگیری کنیم؟

آنچه می خوانید! ...

ریزش مو بعد از کاشت بخشی از فرایند بهبود پیوند است. همچنین به‌عنوان ریزش موی شوک نیز شناخته می‌شود، ریزش مو معمولاً دو تا چهار هفته پس از عمل اتفاق می‌افتد که می‌تواند نگران‌کننده باشد زیرا موهای تازه کاشته شده خود را خیلی زود پس از جراحی از دست بدهید؛ بنابراین مهم است که بدانید در چند هفته اول پس از کاشت مو چگونه از ریزش مو جلوگیری کنید.

ریزش مو بعد از کاشت چقدر طول می‌کشد؟

مرحله ریزش معمولاً حدود ۲-۳ هفته طول می‌کشد، اما می‌تواند تا سه ماه نیز طول بکشد. همه چیز به‌سرعت ریزش و چرخه رشد طبیعی موهای شما و رعایت توصیه‌های زیر بستگی دارد.

۱. سبک زندگی سالمی داشته باشید

استرس، اضطراب یا انتخاب‌های سبک زندگی باعث ریزش مو یا آسیب می‌شود، سعی کنید با این مسائل اساسی مقابله کنید.

کلسترول بالا یکی از علل دخیل در ریزش مو بعد از کاشت است که به آن توجه کافی نمی‌شود. از مصرف چربی‌های اشباع شده مانند انواع سس، خامه و غذاهای سرخ‌کردنی خودداری کنید و به تغذیه خود اهمیت دهید. بیشتر روغن‌زیتون، نارگیل و سایر روغن‌های مفید را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. همچنین هفته‌ای ۲ الی ۳ وعده ماهی مصرف نمایید و یا از مکمل‌های امگا ۳ استفاده کنید، ۲ الی ۳ کپسول امگا ۳ در هفته تأمین‌کننده نیاز بدن به اسیدهای چرب غیراشباع است.

تلفن مشاوره رایگان
کلینیک پوست، مو و زیبایی پرنیان نو
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ریزش مو بعد از کاشت

۲. از موهای تازه کاشت شده در هنگام استحمام مراقبت کنید.

  • از ژل، تافت و سایر حالت‌دهنده‌ها و سشوار تا جای ممکن استفاده نکنید.
  • هنگام استحمام از آب ولرم مایل به سرد برای شستن سر و موهایتان استفاده کنید، آب گرم باعث کشش پوست و باز شدن منافذ آن شده و شانس ریزش مو بعد از کاشت را افزایش می‌دهد.
  • درصورتی‌که دچار خارش سر هستید از شامپوهای حاوی گیاه آلوئه‌ورا استفاده کنید و از خاراندن سر خود خودداری نمایید.

۳.دارودرمانی

ماینوکسیدیل (که با نام‌های تجاری Rogaine® نیز فروخته می‌شود) رشد مو را افزایش می‌دهد و موهای ریز را تیره می‌کند و در عرض ۴ تا ۶ ماه نتیجه می‌دهد. به طور خاص، Rogaine بر روی افراد کمتر از ۳۰ سال و افرادی که تنها کمتر از ۵ سال است که ریزش مو بعد از کاشت را تجربه کرده‌اند، مؤثرتر شناخته شده است. درحالی‌که بدن به طور معمول Rogaine را به‌خوبی تحمل می‌کند، عوارض جانبی گزارش شده است و ممکن است شامل سوزش چشم، خارش، قرمزی و/یا تحریک ناحیه، و رشد موهای ناخواسته در سایر قسمت‌های بدن باشد.

فیناستراید (که با نام تجاری Propecia® فروخته می‌شود) با اتصال به آنزیم ۵-آلفا ردوکتاز ریزش مو با الگوی مردانه و کوچک‌سازی مو را در مردان متوقف می‌کند. هنگامی که به طور منظم استفاده شود، نتایج ممکن است در اوایل ۳ ماه مشاهده شود. برخی از مردان ممکن است کاهش میل جنسی را هنگام مصرف دارو تجربه کنند. برخی از مردان نیز ممکن است دچار اختلال نعوظ و کاهش میزان منی آزاد شده در طول رابطه جنسی شوند. فیناستراید روی همه مردان به طور یکسان اثر نمی‌کند و ممکن است در بعضی مؤثر نباشد.

تلفن مشاوره رایگان
کلینیک پوست، مو و زیبایی پرنیان نو
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۴.کربوکسی‌تراپی

یکی از روش‌های درمانی عالی برای ترمیم مو و تحریک رشد تارهای مو، کربوکسی‌تراپی است. در کربوکسی‌تراپی، گاز دی‌اکسیدکربن به لایه‌های زیرین پوست سر تزریق می‌شود. این کار باعث بهبود اکسیژن‌رسانی به پوست سر می‌شود و گردش خون زیر پوست سر را بیشتر می‌کند.

بنابراین، با این روش و رسیدن اکسیژن کافی به پوست سر، شاهد رویش مجدد موهای خود خواهیم بود و مشاهده می‌کنیم که سنتز پروتئین و کلاژن در اطراف فولیکول مو بهتر انجام می‌شود. این روش مستقیماً روی قطع مشکل ریزش مو بعد از کاشت و تقویت موها تأثیر می‌گذارد.

۵. پلاسما درمانی (PRP)

پی آر پی مخفف پلاسمای غنی از پلاکت است. پلاسما، قسمت مایع خون است که از آب و پروتئین ساخته شده است. پلاسمای غنی از پلاکت تاثیر زیادی روی بهبود زخم‌ها و جراحت‌ها دارد و می‌تواند به ترمیم و رشد سلول‌های بدن کمک کند. زمانی که PRP به پوست سر تزریق می‌شود، فاکتورهای رشد مو فعال می‌شوند و این موضوع به رشد سلول‌های مو و ترمیم موها کمک می‌کند.

یکی از بهترین روش‌های تقویت موها بعد از کاشت، استفاده از پی آر پی است. با تزریق پی آر پی بعد از کاشت مو، میزان ریزش موهای شما کمتر می‌شود و در کنار این موضوع، شاهد پرتراکم شدن موها نیز خواهید بود.

تلفن مشاوره رایگان
کلینیک پوست، مو و زیبایی پرنیان نو
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ریزش مو بعد از کاشت

۶. مزوتراپی مو

یکی از جدیدترین روش‌های درمانی برای قطع ریزش مو بعد از کاشت، مزوتراپی مو است که تارهای مو را برای رشد مجدد تحریک می‌کند. در روش مزوتراپی، مواد تقویتی مفید برای تارهای مو به پوست سر تزریق می‌شود. با این روش، انواع ویتامین‌های مفید برای مو، فاکتورهای مؤثر در رشد مو، هورمون‌ها، آنزیم‌ها، مواد دارویی، عصاره‌های گیاهی و روغن‌های طبیعی به لایه میانی پوست سر تزریق می‌شوند.

ازآنجایی‌که پیاز مو در لایه میانی یا دِرم قرار دارد، با تزریق این مواد تقویتی، پیاز مو به‌خوبی تغذیه شده و شاهد بهبود کیفیت تارهای مو و رشد مجدد موها خواهیم بود. همان‌طور که با تغذیه خوب پوست و آبرسانی منظم پوست شاهد شادابی و زیبایی پوست خود خواهیم بود، با مزوتراپی می‌توانیم مواد مورد نیاز برای رشد موها را به ریشه مو برسانیم و موهایی ضخیم و سالم داشته باشیم.

تلفن مشاوره رایگان
کلینیک پوست، مو و زیبایی پرنیان نو
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

جمع‌بندی توصیه‌های جلوگیری از ریزش مو بعد از کاشت

جهت جلوگیری از ریزش مو بعد از کاشت راهکارهایی همچون سبک زندگی سالم، دارو درمانی، مزوتراپی، کربوکسی‌تراپی و پلاسما درمانی وجود دارد. همچنین اگر در مورد پیشرفت کاشت مو یا ریزش مو بیش از حد خود بعد از کاشت نگران هستید می‌توانید با مشاوران کلینیک زیبایی پرنیان نو تماس حاصل کنید.

آنچه می خوانید! ...
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بیشتر بخوانید ...
//
من به سوالات شما در این مورد جواب میدم
👋 سلام خوش آمدید
فرم مشاوره رایگان را پر کنید

پاسخ تخصصی دریافت کنید