افراد مناسب بلفاروپلاستی چه کسانی هستند؟

آنچه می خوانید! ...

در این مطلب قصد داریم تا بگوییم افراد مناسب بلفاروپلاستی چه کسانی هستند؟ افراد مناسب بلفاروپلاستی کسانی هستند که از افتادگی پلک‌های تحتانی رنج می‌برند که خود باعث افزایش میزان سفیدی چشم می‌شود؛ همچنین افراد مناسب بلفاروپلاستی افرادی هستند که دارای افتادگی پلک‌های بالایی ناشی از تجمع بافت چربی در زیر پوست هستند و افرادی که در بینایی خود دچار مشکل‌اند، به گونه‌ایی که دید محیطی آنها مبهم است ؛ ھمچنین افراد مناسب بلفاروپلاستی ، از وجود کیسہ‌ھای چربی در زیر چشم خود  آزرده خاطر هستند.

چه کسانی افراد مناسب بلفاروپلاستی هستند؟

افراد مناسب بلفاروپلاستی کسانی‌اند که انتظارات واقع بینانه‌ای از نتیجه عمل دارند، غیر سیگاری هستند و سابقه بیماری ندارند؛ همچنین اگر بیماری چشمی شدیدی نداشته باشند که ممکن است بعد از جراحی بدتر شود، کمک خواهد کرد.

 اندیکاسیون بلفاروپلاستی شامل:

  • شل یا افتادگی پوست پلک‌های بالایی که در برخی موارد باعث اختلال در بینایی می‌شود.
  • افتادگی پلک پایین، پوست اضافی و چین و چروک‌های ریز پلک پایین
  • پلک‌های پف‌کرده (رسوب‌های چربی اضافی)
  • کیسه‌های زیر چشم (توده چربی و حلقه‌های سیاه)
  • ظاهر خسته چهره افراد به دلیل افتادگی پلک‌ها
  • ظاهر نامتقارن پلک‌ها
تلفن مشاوره رایگان
کلینیک پوست، مو و زیبایی پرنیان نو
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

افراد مناسب بلفاروپلاستی

چه کسانی افراد مناسب بلفاروپلاستی نیستند؟

بلفاروپلاستی برای همه مناسب نیست. افرادی که شرایط خاصی دارند، کاندیدای خوبی برای این عمل نیستند. این شرایط عبارت‌اند از:

  • عفونت فعال چشم
  • خشکی چشم
  • گلوکوم
  • جداشدگی شبکیه
  • سایر بیماری ها یا عفونت های جدی

کسانی که ابروهای افتاده دارند، معمولا کاندیدای خوبی برای بلفاروپلاستی نیستند. اگر به ابروها رسیدگی نشود، جراحی پلک می‌تواند ظاهر ابرو را بدتر کند.

برای این موضوع، شما می‌توانید از جراحی‌های تکمیلی مانند لیفت ابرو که ظاهر کلی قسمت بالایی صورت را بهبود می‌بخشد، استفاده‌کنید. همین امر در مورد کسانی که می‌خواهند پای کلاغی را درمان کنند صدق می‌کند، زیرا جراحی پلک، پای کلاغی را درمان نمی‌کند، اما جایگزین هایی وجود دارد.

تلفن مشاوره رایگان
کلینیک پوست، مو و زیبایی پرنیان نو
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

بهترین سن برای انجام عمل پلک چه سنی است؟

هیچ محدودیت سنی در مورد جراحی پلک وجود ندارد. تا زمانی که فرد از سلامت خوبی برخوردار باشد، سن عامل مهمی نیست. اما، مراجعین اغلب 35 سال یا بیشتر هستند. اگر پلک‌های افتاده یا گشاد به ارث برده‌اید، ممکن است زودتر عمل جراحی را انجام دهید. برخی از افراد به طور طبیعی پلک‌های افتاده‌ای دارند که گاهی‌اوقات بینایی آنها را مختل می‌کند و ممکن است در این مورد نیاز به کمک داشته باشند.

افراد مناسب بلفاروپلاستی

انواع بلفاروپلاستی

انواع جراحی میتوان به بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی و بلفاروپلاستی چشم گربه اشاره کرد.

عمل جراحی بلفاروپلاستی برای پلک بالا

کاندیدهای جراحی پلک بالا معمولاً دارای پوست سالم و ابروها و حاشیه پلک‌های معمولی با کمترین تغییر رنگ و بدون مشکل پزشکی مربوط به چشم هستند. این افراد پوست اضافی ناخواسته بالای چشم دارند؛ همچنین ممکن است دارای رسوبات چربی اطراف پل بینی نزدیک گوشه چشم خود باشند.

عمل جراحی بلفاروپلاستی برای پلک پایین

افرادی میتوانند عمل جراحی بلفاروپلاستی برای پلک پایین را انجام دهند که پلک‌های پایینی نسبت به عنبیه آنها در موقعیت مناسبی قرار گرفته اند، حاشیه پلک پایینی خوبی دارند، حداقل پوست اضافی دارند و هیچ مشکل پزشکی مربوط به چشم ندارند.

عمل جراحی بلفاروپلاستی چشم گربه

یکی دیگر از روش‌های رایج اخیر، جراحی چشم گربه است که به نام کانتوپلاستی نیز شناخته می‌شود. این عمل زیبایی در بین بیماران جوان و مسن به طور یکسان رایج است؛ زیرا می‌تواند چشمان زیبایی شناختی بیشتری را برای هر دو گروه سنی ایجاد کند. با تغییر گوشه بیرونی چشم، کانتوپلاستی جلوه‌ای برجسته و چشم‌های بادامی‌شکل مورد نظر را ارائه می‌دهد. جراحی شامل بلند کردن و سفت کردن پوست کانتوس (محل تلاقی پلک‌ها) است.

تلفن مشاوره رایگان
کلینیک پوست، مو و زیبایی پرنیان نو
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

روش انجام عمل بلفاروپلاستی چگونه است؟

بلفاروپلاستی معمولاً به صورت سرپایی انجام می‌شود و نیاز به بی حسی موضعی و آرام بخش دارد. بسته به اینکه آیا این عمل را در پلک بالا و پایین انجام می‌دهید یا خیر، ممکن است بین 30 تا 60 دقیقه طول بکشد.

اگر پلک بالایی شما در حال جراحی است، خطوط برش معمولا در امتداد خطوط چین طبیعی پلک شما ایجاد می‌شود. پس از ایجاد برش‌ها، رسوبات چربی و پوست اضافی برداشته می‌شوند؛ همچنین ممکن است یک نوار از عضله چشمی اطراف پلک‌ها برداشته شود تا چین پلک عمیق‌تر شود.

اگر برای پلک پایین عمل می‌کنید، ممکن است برشی درست زیر خط مژه پایینی یا در داخل پلک پایین ایجاد شود. بسته به روش، پوست اضافی در پلک پایین برداشته می‌شود یا چربی دوباره توزیع یا برداشته می‌شود.

پس از عمل، برش‌های شما با بخیه‌های قابل جابجایی، چسب‌های پوستی یا نوار جراحی بسته می‌شوند.

جراحی بین 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد؛ همچنین مقدار مشخصی از تورم و کبودی طبیعی است، اکثر کبودی‌ها در عرض 7-10 روز کاهش می‌یابد. بخیه‌ها بعداز 5-7 روز برداشته می‌شوند. در چند روز اول پس از جراحی، باید با سر بالا استراحت کنید. اکثر بیماران می‌توانند در عرض 5-7 روز به سر کار بازگردند و بعد از 2-3 هفته ورزش را از سر بگیرند.

انتظارات شما باید واقع بینانه باشد

واقع بین بودن در مورد نتیجه عمل ضروری است. بلفاروپلاستی ممکن است به شما ظاهری زیباتر، چشمان جوان، بهبود بینایی و افزایش اعتماد به نفس بدهد. اما، ممکن است شما “ظاهر کامل” را نداشته باشید یا ساختار صورت خود را تغییر دهید. سایر روش‌های اضافی ممکن است به این امر کمک کند؛ بنابراین، قبل از شروع جراحی پلک، با جراح، در مورد انتظارات خود صحبت کنید.

افراد مناسب بلفاروپلاستی

آیا نتایج جراحی بلفاروپلاستی دائمی است؟

نتایج جراحی پلک مدت زیادی باقی می‌ماند. پلک بالایی شما ممکن است ۵ تا ۷ سال در جای خود باقی بماند و پلک پایین ممکن است نیازی به پیگیری نداشته باشد .اما، انتظار داشته باشید که با گذشت زمان شاهد چین و چروک و افتادگی باشید زیرا این روش اثرات پیری را از بین نمی‌برد. روش‌های زیبایی دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید برای رفع مشکلات دیگری که ممکن است پیش بیاید، انجام دهید.

تلفن مشاوره رایگان
کلینیک پوست، مو و زیبایی پرنیان نو
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عمل بلفاروپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

بلفاروپلاستی یک عمل جراحی با هدف  بهبود ظاهر چشم بوده که در طی آن پوست و چربی اضافه برداشته می‌شود و ماهیچه‌ها و بافت‌های پلک را سفت می‌کند. پلک‌هایی که در میدان بینایی افتاده‌اند را می‌توان با استفاده از این روش برای بهبود بینایی درمان کرد که می‌تواند زندگی را تغییر دهد.

امیدواریم اطلاعاتی را که در زمینه افراد مناسب بلفاروپلاستی در اختیارتان قرار دادیم قابل قبول واقع شده باشد.
بهترین راه برای اطلاع از اینکه آیا کاندیدای ایده آل برای بلفاروپلاستی هستید یا خیر، تماس با متخصصان کلینیک زیبایی پرنیان نو و تعیین وقت مشاوره است.

آنچه می خوانید! ...
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بیشتر بخوانید ...
//
من به سوالات شما در این مورد جواب میدم
👋 سلام خوش آمدید
فرم مشاوره رایگان را پر کنید

پاسخ تخصصی دریافت کنید